Ciplarex (Essitalopram) Nedir? Cipralex Ne İçin Kullanılır?

Cipralex (Essitalopram), seçici serotonin inhibitörü grubundan ve aktif bileşenler içeren önemli bir antidepresan ilaçtır. Beyindeki nöronal bağlantılar, yani diğer adıyla sinapslar arasındaki alanlarda serotonin geri alımını azaltarak serotonin miktarını artırarak çalışmaktadır. Mutluluk hormonu olan serotonin artışını sağlaması ile hastanın şikâyetlerine çözüm sunmaktadır. Antidepresan bir ilaç grubu olan Cipralex, etki mekanizması nedeniyle depresyon, obsesif kompulsif bozukluk, anksiyete, travma sonrası stres bozukluğu, panik atak ya da sosyal anksiyete bozukluğu gibi farklı psikiyatrik bozuklukların tedavisinde kullanılmaktadır.

Cipralex Hangi Rahatsızlıklar İçin Kullanılır?

Cipralex hangi rahatsızlıklar için kullanılır? Cipralex, genel olarak depresyon tedavilerinde verilen bir ilaçtır. Sosyal fobi, anksiyete, panik atak, OKB gibi hastalıklarda son derece etkili bir ilaçtır. Ancak bunların dışında da farklı bir tıbbi durum için de doktor tarafından verilebilmektedir.

Yaşlılar, hamilelik düşüneneler, 18 yaşından küçükler, kalp hastalığı veya şeker hastalığı, epilepsi, karaciğer veya böbrek fonksiyon bozukluğu olanlar, mani öyküsü ve psikoz öyküsü olanlar, dar açılı glokom adı verilen bir göz hastalığı olan ve geçmişte mide-bağırsak kanaması geçiren kişiler dikkatli kullanmalıdır. Göz ardı edilir ve kullanılırsa vücuda başka zararlar verebilmektedir. Bunun yanı sıra mevcut hastalıkların tetiklenmesine neden olabilmektedir.

Cipralex Yan Etkileri Nelerdir?

Cipralet yan etkileri arasında bulantı, burun akıntısı ya da burun tıkanıklığı, huzursuzluk, endişe, iştah değişimleri, kabızlık, ishal, uyku hali, halsizlik, ateş ya da uyku problemleri yer almaktadır.

Cipralex kullanımında alkol kullanımından uzak durulması önerilmektedir. Genel olarak araç kullanmayı etkilemese de prospektüsünde araç kullanımından kaçınılması gerektiği bilgisi yer almaktadır. Özellikle de ilacın ilk kullanılmaya başlandığı dönemde öncelikle bir alışma sürecine girildiği unutulmamalıdır. Bu nedenle ilk dönemler araç kullanılmaması tavsiye edilmektedir.

Hamilelikte kullanımı hakkında yeterli bilgi bulunmamaktadır. İlaç kullanma zorunluluğu olmadıkça kullanılmamalıdır. Birçok doktor için, hamilelik sırasında ilaca ihtiyaç duyduklarında Cipralex tercih edilen bir ilaç değildir. Anne hamileliğin son 3 ayında Cipralex alırsa, bebeğin beslenme ve nefes alma güçlükleri, nöbetler, kas sertliği ve doğumdan sonra sürekli ağlama gibi sorunları yaşayabilme ihtimali çok çok yüksektir. Bu nedenle genel olarak hamilelik süreci, gebelik beklentisi, emzirme gibi dönemlerde kullanımı tavsiye edilmemektedir. Ancak hamilelik sırasında tedavi edilmeyen depresyonun da bebek için riskleri vardır. Doktor hamilelikte tedaviler hakkında detaylı bilgi verecektir. Hamile kalmayı planlıyorsanız, bu ilacı kullanırken hamile kalırsanız doktorunuzla hemen temasa geçmeniz gerekmektedir. Cipralex anne sütüne geçen bir ilaçtır. Emzirme döneminde kullanım için doktora danışılması gerekmektedir. Cipralex anne sütü yoluyla, miktarına bağlı olarak uyku hali, huzursuzluk, uyku bozukluğu ve iştahsızlığa neden olabilmektedir. Bu yan etkilerden ötürü çocuk planlamalarından önce doktor ile görüşmek çok daha sağlıklı bir doğum süreci geçirilmesine yardımcı olacaktır.