Doğum Sonrası Depresyon Sebepleri Ve Tedavisi?

Gebelik dönemi her anne adayı için önemlidir. Anneler bu dönemlerde kendilerini çok daha fazla dikkat etmeyi tercih ederler. Ancak doğum sonrası bazı anne adaylarında ciddi anlamda sorunlar oluşturabiliyor. Doğum yaptıktan sonra genellikle sorun yaşayan anne adayları bu durumu destek alarak da atlatmaktadır. Ancak bu durum her anne adayında farklı bir şekilde görülmektedir.

Gebelik zamanında östrojen düzeylerinin doğum yaptıktan sonra hızlı bir şekilde düşmesi anne adaylarında depresyonun başlangıcı olarak kabul edilmektedir. Aynı zamanda annelerin hamilelik döneminde kaygı bozukluğu yaşaması da bebeğini dünyaya getirdikten sonra en sık rastlanan bir durumdur. Bebek dünyaya geldikten sonra ona bakabilme hissi ve yaşadığı sorunların altından kalkabilmek genellikle annelerin oldukça sık yaşadığı bir problemdir. Bu gibi düşünceler birçok anne adayının depresyona girmesine neden olmaktadır.

Doğum Sonrası Depresyon Tedavisi

Doğum sonrasında meydana gelen depresyon belirtisi genellikle oldukça normal bir şekilde karşılanmaktadır. Anne adayları bu gibi durumlarla karşılaştığım zaman hemen bir psikolojik destek almalıdır. Psikolojik destek alınca zaman anneler kısa sürede bu durumdan kurtulmuş olacaktır. Psikolojik destek sırasında doktorlar anne ve bebeğin birbirlerinden ayrılmamasını önerir. Genellikle birlikte vakit geçirmeleri bu sorunun daha kısa sürede çözülmesine neden olacaktır. Doğum sonrasında depresyon meydana geldiği zaman herhangi bir ilaç tedavisi uygulanmaz. Anne bu süreçte bebeklerini emzirdiği için ilaç tedavisi uygulaması doğru olmaz. Bu nedenle psikolojik destek olarak daha hızlı bir sürede birleşme süreci gerçekleşmiş olur.

Depresyon Sürecinde Annelerin Yapması Gerekenler

Depresyon süreci birçok anne adayı için oldukça ağır bir durum olabilir. Ancak bu süreç bir hastalık değildir. Gerekli olan psikolojik destek alındığı zaman genelde kısa süre de çözüme kavuşturulur. Özellikle pandemi döneminde dışarı ile temas etmek istemeyen ve psikolojik desteğe ihtiyaç duyanların online psikolog desteği almaları gerekmektedir.

• Annelerin doğum kaygıları nedeniyle ortaya çıkan bir süreç olduğu için bu durumu kendilerine bakarak daha kısa sürede atlatmasını önermektedir.
  • Bu gibi durumlarda annelerin yapması gereken kendilerini bu süreçte çok fazla zorlamaması gerekir. Annene bu süreçte kendilerini hasta olarak görmemelidir.
  • Çevresinden psikolojik destek alarak bu durumu daha kısa sürede atlatabilir. Aynı zamanda bebekler ile birlikte daha fazla vakit geçirmelidir. bebeklerle daha fazla vakit geçirmek anne adaylarına çok daha iyi gelecektir.

Böylelikle kısa süre de depresyondan kurtulmuş olursunuz. Bu gibi depresyon belirtileri genellikle kendiliğinden geçmez. Bunun için uzman bir doktordan psikolojik destek almak oldukça önemlidir.

Doğum Sonrası Depresyon Belirtileri

Doğum sonrasında yaşanan depresyon belirtileri kısa sürede annelerde görülmektedir. Bu belirtiler yorgunluk, ağlama isteği, yalnız kalmak, karamsarlık ve uzaklaşma belirtileridir. Bu belirtiler meydana geldiği zaman genellikle anne adaylarına depresyon tanısı konulmaktadır. Ancak bu süreç anne adayları için oldukça zorlu bir süreç olacağı için yavaş yavaş tedavi görmek daha doğru olacaktır. Genellikle depresyon belirtileri meydana geldiği zaman anne adayları gitmeyi tercih etmez. Ancak bu süreçten kısa sürede kurtulmak için mutlaka tedavi görmek gerekir. Bu nedenle herhangi bir depresyon belirtisi meydana geldiği zaman çok fazla geç kalmadan direkt olarak doktora gitmek daha doğru olacaktır.

Depresyon Neden Olur?

Doğum sonrası depresyon meydana geldiği zaman anne adayları bu sürece zor alıştıkları için genellikle normal olarak algılanmaktadır. Çünkü herkes kolay bir şekilde anneliğe alışamaz. Bu durum onun için oldukça güç olabilir. Özellikle evliliğinde çok ciddi sorunlar yaşayan ve küçük yaşta kendi ailesi tarafından problemlerle karşılaşmış olan anne adaylarında doğum sonrası depresyonu daha fazla görülmektedir. Bu gibi sorunlar çok geç kalınmadan hemen çözüme kavuşturmalıdır.