Akciğer Kanseri Nedir? Akciğer Kanseri Belirtileri Nelerdir?

Akciğer kanseri tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de sıklıkla rastlanan kanser türlerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Kadınlarda göğüz kanserinden sonra en sık karşılaşılan ikinci vaka olarak tanımlanmaktadır.

Genel olarak en önemli akciğer kanseri nedenleri arasında sigara gösterilmektedir. En korkutucu kanser türü olarak tanımlanan akciğer kanserinde günümüzde başarılı tedavi yöntemleri ile yaşam süresinin uzatılması da sağlanmaktadır.

Akciğerin en önemli görevi vücuda oksijen almaları ve karbondioksitin vücuttan atılmasını sağlamasıdır. Ancak akciğerlerde bulunan doku ve hücrelerin kontrolsüz bir şekilde çoğalmaları durumunda akciğer kanseri oluşmaktadır. Kontrolsüz bir şekilde oluşan ve çoğalan bu kitlelerin büyümesi sonucunda hasar verme ve yayılması söz konusu olacaktır.

Akciğer Kanseri Belirtileri Nelerdir?

Akciğer kanseri belirtileri genel olarak kitlelerin nereye yerleştiğine göre değişmektedir. Akciğerin üst kısmında yer alan bir kitle, bazı sinirlere baskı yapacağı için kol, omuz ağrısı, ses kısıklığı ve göz kapaklarının düşmesi gibi durumlara neden olabilmektedir. Bu belirtiler diğer birçok hastalıkta da görülebildiği için göz ardı edilebilmektedir. Bu belirtiler birkaç haftadan uzun sürerse derhal tıbbi yardım alınması tavsiye edilmektedir. Akciğer kanseri belirtileri arasında hırıltılı solunum, nefes darlığı, kanlı balgam, geçmeyen öksürük, zayıflama, iştah kaybı, ses kısıklığı, yutmada güçlük ve göğüs ağrısı bulunmaktadır.

Akciğer kanserinin en sık görülen belirtisi ise inatçı öksürüktür. Her dört akciğer kanseri hastasından biri öksürükle birlikte kanlı balgam geliştirmektedir. Baş, kemik ağrısı, halsizlik ya da yorgunluk da akciğer kanserinin sık görülen nedenlerindendir.

Akciğer kanseri belirtileri bazen çok sinsi olabilmektedir. Hastaların çoğunluğunda kanser herhangi bir semptom göstermeyebilmektedir. Hatta birçok kişi akciğer kanseri olduğunu farklı bir hastalık veya genel kontrol için göğüs röntgeni çektirdiğinde öğrenebilmektedir. Bu nedenle akciğer kanserinin önceden teşhis edilebilmesi için rutin kontrol şarttır. Akciğer kanseri erken evrede tespit edilirse başarılı tedavi şansı oldukça yüksektir. Günümüzde bilgisayarlı tomografi gibi görüntüleme teknikleri ile akciğer kanseri erkenden tespit edilebilmektedir.

Akciğer Kanser Sigara İçmeyenlerde Görülebilir Mi?

Akciğer kanseri sigara içmeyenlerde de görülebilmektedir. Sigara içilen ortamda bulunmak ve o havayı solumak dahi bu kanser türünün gelişim riskini artırmaktadır.

Sigara dışında puro, pipo ve nargile gibi ürünler de kansere neden olduğu kanıtlanmış en önemli risk faktörleridir. Sigaranın yanı sıra genetik geçiş, asbest, radon ve hava kirliliği de akciğer kanserini tetiklemektedir. Tüberküloz gibi bazı akciğer hastalıkları akciğerlere radyasyon tedavisi riskini artırabilir. İçme suyundaki yüksek arsenik seviyeleri de önemli bir nedendir.

Kanser ve tedavi süreci her zaman insan psikolojisini zorlayan, vücudu yoran ve desteğe ihtiyaç duyulmasına neden olan bir zaman dilimini kapsamaktadır. Bu nedenle psikolojik olarak desteğe ihtiyaç duyulduğundan www.bipsikolog.com üzerinden görüşme yapabilir ve online randevunuzu oluşturabilirsiniz.