Arveles Hapı Nedir? Ne İşe Yarar?

NSAİİ grubu ağrı kesicilerden birisi olan Arveles hapı nedir sıklıkla kullanılması nedeniyle de merak edilmektedir. Ağrılar için en çok tercih edilen Arveles baş ve eklem ağrılarını gidermede en başarılı seçeneklerden birisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Tablet formunda kullanıma sunulmasının yanı sıra ampul olarak da üretilmektedir. Ampul olan form, genellikle daha ciddi ağrılar için verilmektedir. Şiddetli yaşanan böbrek ağrıları buna örnek olarak verilebilecek olup bel ve ameliyat sonrası yaşanan ağrıların giderilmesi için verilir. Uzun süre kullanılması tavsiye olunmamakla birlikte mutlaka doktor kontrolünde alınması gerekir. Özellikle kullanım esnasında dozaja dikkat ederek; mümkün olan en düşük dozda kullanılıyor olmasına dikkat edilmelidir. Aksi halde görülen yan etkiler artarak istenmeyen sonuçlar ve ciddi rahatsızlıklar meydana gelebilmektedir. Deksketoprofen olan Arveles, anti-enflamatuar bir ilaçtır. Enjeksiyon edilebilir olma özelliği sayesinde ciddi ağrılar için kullanılabilir bir yapıdadır. 50mg olmak üzere deksketoprofen barındıran enjeksiyonluk çözelti formu hafif ağrılar için verilmemektedir. Tablet formu hafif ve orta ağrılar için kullanılıyor olup; ampul formu ağır ve orta şiddette olanlar için doktor tarafından reçete edilir.

Arveles Nasıl Kullanılır?

Oral yolla alınabilen Arveles nasıl kullanılır farklı formları verilmesi neticesinde merak edilen bir konudur. Tablet formu alışılan şekilde ağız yoluyla alınırken; ampul olan Arveles çözeltisi enjeksiyon ile alınmaktadır. Kas içine enjekte edilen çözelti neticesinde genellikle 10 veya 30 dk süresinde yavaşça uygulanır. Kısa sürede etkisini göstermeye başlayan ilaç 10 veya 30 dk beklemeye ihtiyaç duyulmadan konsantre şekilde de uygulanabilir. Yavaşça yapılan enjeksiyon yaklaşık olarak 15 saniye içerisinde uygulanmalıdır. Doğru kullanım için doktor tavsiyesi bulunması gerekmekte olup 18 yaşından küçüklere verilmemektedir. Bir miktar etanol içeren Arveles, alkol bağımlılığı olanlar, emzirenler, karaciğer rahatsızlığı bulunanlar tarafından dikkatli kullanılmalı; doktora danışarak kullanıma başlamalı veya sürdürmelidir.

Arveles Yan Etkileri Nelerdir?

Arveles kullanımı sırasında yan etkileri en aza indirmek için doktor tavsiyesine uyulması, doz aşımı yapılmaması önemle belirtilmektedir. Yetişkinlerde önerilmekte olan doz her 4 veya 6 saatte bir 12,5  mg’dır. Buna ek olarak her 8 saatte 25 mg olmak üzere de alınabilmesi uygundur. Dikkat edilecek husus ise günlük alınan doz miktarının 75 mg’ı geçmemiş olmasıdır. Arveles yan etkileri bu şekilde azaltılabilir yapıda olup en yaygın görülenler şu şekilde belirtilebilir;

• Enjeksiyon halinde uygulanan bölgede ağrı, morluk ve kızarıklık gibi lezyonlar
  • Karın ağrısı
  • Mide bulantısı ve kusma
  • Hazımsızlık
  • İshal

Yaygın olmayan yan etkiler ise;

• Baş veya vücut ağrıları
  • Hasta ve halsiz hissetme
  • Çarpıntı
  • Mide sorunları
  • Deride döküntü
  • Ağız kuruluğu
  • Uyku düzenliği veya uyuklama hali
  • Ateş ve titreme hali
  • Vertigo
  • Sinirlilik hali

Bunlara ek olarak bayılma, yüksek tansiyon, iştahsızlık, sırt ağrısı, peptik ülser delinmesi veya kanaması gibi seyrek yan etkiler de bulunmaktadır.