Bipolar Bozukluk Belirtileri ve Tedavisi

Bipolar bozukluk, uzun süreli ve karmaşık bir duygudurum bozukluğudur. Manik, hipomanik ve depresif dönemler bu bozuklukla ilişkilidir. Nöbetler sırasında bipolar bozukluk hafif fakat çeşitli semptomlarla kendini gösterebilir. Bu hastalık, tıpta manik-depresif olarak da bilinir ve bu hastalıkla ilişkili iki farklı ruhsal bozukluk vardır. Bu durumlar mani ve depresyon olarak tanımlanabilir. Bu hastalık dönemleri ardışıktır ve tekrarlanma dönemleri gözlemlenir. Bipolar bozukluk belirtileri ise aşağıdaki gibidir:

·       Çok enerjisiz hissetmek

·       Unutkanlık

·       Umutsuzluk hissi

·       Hiçbir şeyden zevk alamamak

·       Yemek yeme sorunları

·       Yorgunluk hissi

·       Arkadaşlar ve aileden uzaklaşmak

·       Uyku sırasında sık sık uyanmak

·       İçe kapanıklık

·       Önceden keyif ile yapılan etkinliklere karşı ilgiyi kaybetmek

·       Kendini değersiz hissetmek

·       İntihara meyilli olmak ve intihar girişiminde bulunmak

Bipolar Bozukluk Nedenleri

Araştırmalar sonucunda bipolar bozukluk nedenleri arasında genetik faktörlerin olduğu ortaya çıkarılmıştır. Genetik olarak bipolar bozukluğa yatkın kişilerin stresli yaşamları bu hastalığı tetikleyebilir. Bu açıdan yakınlarında bipolar bozukluk olan kişilerde bu bozukluğun gelişme olasılığı daha fazladır. Bunun yanı sıra nörotransmitterlerin de bipolar bozukluğa neden olduğuna inanılmaktadır.

Bipolar Bozukluk Teşhisi

Bipolar bozukluk röntgen, kan testi veya beyin taraması ile tespit edilemez. Doğru bir tanı koymak için, mevcut semptomlara, hastanın tıbbi geçmişine, hastalığın gelişimine ve aile öyküsüne bakılır. Teşhis sürecinin başlarında, kişinin ruh hali değişimlerine neden olabilecek başka herhangi bir hastalık olasılığının olup olmadığına bakılır. Bunun için kişi, fiziki muayeneden geçmelidir. Kişi genellikle bir sorun olduğunu inkar eder veya sorunları akıl hastalığı dışındaki nedenlere bağlar. Bu nedenle, bir kişinin ne zaman ve nasıl normalden çok farklı davrandığını bilebildiği için aile üyelerinin veya arkadaşların rolü doğru bir teşhis için çok önemlidir. Bipolar bozukluk döngüsel bir duygudurum bozukluğu olduğundan, doktorun hastanın psikolojik öyküsüne genel bir bakış atması ve önceki nöbetleri göz ardı etmemesi son derece önemlidir. Ek olarak, aile öyküsü bilgisi son derece değerli olabilir, çünkü bipolar bozukluğun genetik faktörlere dayandığı bilinmektedir.

Bipolar Bozukluk Tedavisi

Bipolar bozukluk, sosyal ve iş yaşamında insanların yaşam kalitesini etkileyen sorunlar yaratabilir. Kişinin hem kendisine hem de çevresindekilere zarar verebileceği ciddi bir durumdur. Bipolar bozukluk tedavisi ise kişinin kendi kendine uygulanan bir tedavi değildir. Uzman psikolog, online psikolog ve psikiyatristler tarafından tedavi edilmelidir. Tedavi, nispeten normal ve üretken bir yaşam sağlamak için manik ve depresif dönemlerin sıklığını en aza indirmeyi ve semptomların şiddetini azaltmayı amaçlar. Tedavi edilmezse depresyon veya mani 1 yıla kadar sürebilir. Ancak tedavi ile 3 ila 4 ay içinde iyileşme sağlanabilir. Kişi ruh hali değişimleri yaşamaya devam edebilir. Ancak tedavi görmek hastalığın şiddetini azaltabilir ve bu durum da semptomları daha yönetilebilir hale getirir.