Buscopan Hapı Nedir? Buscopan Ne İçin Kullanılır?

Buscopan, antispazmodik ve analjezik bir ilaçtır. Piyasada tablet ve ampul olarak bulunmaktadır. Buscopan mide, mesane, , bağırsak, idrar ve safra yollarındaki ani ve şiddetli spazm ve ağrıları gideren son derece etkili bir ilaç olarak bilinmektedir. Ayrıca kadınların adet sancısı vb. kullanılabilir. 20 tabletlik bir kutu Buscopan, kas ağrısını gidermek için beyaz kapsüllerden oluşan bir ilaçtır. Ağızdan alınır. Aldıktan kısa bir süre sonra etkileri görülmeye başladı ve sorun ortadan kalktı.

Bucsopan,  adet sancısının rahatlamasına büyük katkı sağlamıştır. Genellikle sindirim bozuklukları için reçete edilen bu ilaç, kişilerin rahatsızlığını büyük ölçüde giderebilmektedir. Uzmanlar 6 yaşından küçük kişilerin kullanmasını önermemektedir. Doyduğunuzda ilacı almanız önerilir. Bu bir doktor kontrolünde veya tavsiyesi altında önemli bir konudur.

Buscopan Yan Etkileri Nelerdir?

Buscopan yan etkileri ciddi ve hafif olmak üzere bulunmaktadır. Ciddi yan etkileri arasında nefes almada güçlük, hırıltı, dil, yüz, dudak şişmesi, kurdeşen, ciltte kızarıklık, gözlerde ağrı ve görme kaybı gibi durumlar yer almaktadır. Hafif yan etkileri arasında ise kabızlık, ağız kuruluğu, baş dönmesi, kalp atış hızının artması bulunmaktadır.

Genel olarak doktor kontrolünde kullanılması tavsiye edilen bir ilaçtır. Bu nedenle özellikle de regl dönemlerinde kullanımı tercih edilecek ise yine de doktor onayı alınması, olası kronik hastalıklar nedeni ile herhangi bir etkimeye girmemesi için önerilmektedir.

Adet Sancısında Buscopan Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

Adet sancısından Buscopan kullanımı olmalı sorusu hemen hemen birçok kadının merak ettiği konular arasında yer almaktadır. Özellikle de sancılı bir regl dönemi geçiren kadınlar için ağrı kesici ilaç kullanımı son çare olarak görülmelidir. Buna rağmen ağrılı bir dönemden geçiyorsanız, Buscopan alınabilmektedir. Bu sayede çok daha rahat ve ağrısız bir dönem geçirilmesi mümkün olacaktır. Buscopan kullanımından sonra ilaç ağrıyı gidermek için kısa bir sürede etki göstermeye başlayacaktır. Bu ilacı ağrının en kötü olduğu dönemde alırsanız, beklenen faydayı elde edebilirsiniz. Ağrı azaldıktan sonra Buscopan vb. ağrı kesicileri daha fazla kullanmamalısınız.

Ayrıca uzman birçok doktorlar, regl döneminde ilaç kullanımının son çare olması gerektiğine inanmakta ve adet krampları başlamadan önce kadınların alabileceği bazı önlemler olduğunu vurgulamaktadır. Unutulmamalıdır ki, özellikle kış aylarında soğuk havalarda adet sancıları şiddetlenebilir. Bu nedenle ilaç almadan önce doğal ağrı kesici yöntemleri denemek daha doğru olacaktır. Premenstrüel uzmanlar genellikle menstrüasyon öncesi kasları gevşetmenin yürüyüş, pilates ve diğer egzersizlerle birlikte ağrıyı giderebileceğine inanmaktadırlar.

Adet sancısının giderilmesi için Buscopan kullanmayı tercih eden kişiler tarafından bilinmesi gereken bir konu da, sancıların nedeninin ayakların üşütülmesinden kaynaklı olduğudur. Bu sebeple öncesinde ayakların üşütülmesinden kaçınmalı ve özellikle kış aylarında çorap giyerek ayakların sıcak tutulmasına dikkat edilmesi önerilmektedir. Bu sayede de adet dönemi çok daha rahat geçirilecektir.