Neden Online Psikolog? Online Psikolog Avantajları

Online psikolog avantajları sayesinde birçok faydadan yararlanabilirsiniz. Online psikolog, modern psikolojide büyük bir ilerlemeyi temsil eder. Bu açıdan bulunduğunuz bölgede konuştuğunuz dişi konuşan yerel bir terapist bulamazsanız, online psikolog hizmetinden yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra agorafobi ve obsesif kompulsif bozukluk gibi durumlarda kişiler evden çıkamadığı için terapistin muayenehanesine gidemeyen hastaların tedaviye erişimi, online psikolog ile sağlanır. Ayrıca yüz yüze psikologlara erişmek için geçirilen sürenin neredeyse yarım gün sürdüğü düşünüldüğünde, özellikle büyük şehirlerde zamandan ve dolaylı olarak paradan tasarruf sağlanabilir. Bunlara ek olarak seanslar klinikte değil, danışanın kendi ortamında gerçekleştirildiği için kişinin kendini çok daha rahat hissetmesi sağlanır.

Neden Online Psikolog Tercih Edilmeli?

Neden online psikolog tercih edilmeli sorusu, yüz yüze ve online psikolog seçimi yapacak olan kişilerin sorduğu bir sorudur. Çevrimiçi psikolojik destek herkes için kolay bir yoldur. Geleneksel tedavilerin aksine, çevrimiçi tedavilere istediğiniz zaman, istediğiniz yerden kolayca erişebilirsiniz. Online tedaviler, özellikle şehir merkezi dışında yaşayanlar, bedensel engelliler veya çeşitli nedenlerle evden çıkamayanlar için oldukça erişilebilir ve uygun bir çözüm sunar. Günümüzde kullanımı oldukça kolay hale gelen online psikolojik destek alanı sayesinde herhangi bir teknik bilgiye ihtiyaç duymadan ihtiyacınız olan desteğe kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Yapılan araştırmalar sonucunda, özellikle dijital ortama alışmış çocuk ve ergenler için çevrimiçi psikolojik destek sağlamanın etkinliği ortaya koyulmuştur. Online bir psikolog tarafından yapılan çevrimiçi terapi, herkes için çok uygun ve hızlı bir yöntemdir. Online terapinin bu günlerde gündemde olmasının en önemli nedenlerinden biri, kolayca ulaşılabilir olmasıdır. Kendinizi kötü hissediyorsanız veya biriyle konuşmanız gerekiyorsa, bir sonraki psikologla tedaviniz için uzun süre beklemeniz gerekmez. Birçok kişi için evde psikologlarla rahatça iletişim kurabilmek ve tanıdık bir ortamda olmak, psikoterapi seansının önündeki en büyük engellerden birini engeller. Bu açıdan rahat ve güven verici bir yerde, sıraya girmeden, kimse tarafından görülmeden, online bir psikologla konuşabilirsiniz.

Online Terapi Nasıl Yapılır?

Online terapilerin kullanılabilirliği arttıkça, psikolojik desteğe ihtiyacı olan kişilere ulaşmak için web sitelerinde farklı platformlar oluşturulabilir. Adından da anlaşılacağı gibi online terapi internet üzerinden yapılmaktadır. Bu yöntemi kullanmak isteyenler için bir bilgisayar ve internet bağlantısı yeterli olacaktır. Ayrıca terapiye akıllı telefonunuzdan da erişebilirsiniz. Sonrasında ise bir online psikolog seçmeniz yeterlidir. Yüz yüze terapi ile aynı etkiye sahip olan online terapiler, ön görüşmelerle başlar. Bu internet görüşmelerinde terapistiniz sizi tanıyacak ve sorununuzu değerlendirmeye çalışacaktır. Terapist ve danışan arasındaki pozitif terapötik ilişki, tedavi sürecinin en önemli parçasıdır. Bu nedenle tedavi sürecine başlamadan önce online tedaviye başlamadan önce gerekli araştırmaların yapılması çok önemlidir. Bu aşamada neden online psikolog sorusunun cevabını da bilmeniz ve bu doğrultuda bir karar vermeniz gerekir.