Online Anksiyete Tedavisi

Online anksiyete tedavisi kaygı bozukluğu yaşayan bireylerin yararlanabileceği bir tedavi hizmetidir. Anksiyete, kaygının yaygın bir durumudur. Bu durum anksiyete bozukluğu olarak bilinir. Anksiyete bozukluğu olan kişiler bazen bu durumun olumsuz etkilerini günlük yaşamlarında ve iş yerlerinde hissederler. Anksiyete bozuklukları tedavi edilebilir ruhsal bozukluklar olduğu için bir psikolog ile çalışmak yaşam kalitesi açısından faydalıdır. Çünkü anksiyete bozukluğu olan kişiler panik atak da geçirebilir. Anksiyete bozukluklarının tedavisi çok kısa sürede olumlu yanıt veren tedavilerden biridir. Bu durum ile karşı karşıya olan kişiler genellikle yoğun bir korku yaşadıklarının farkındadırlar. Ancak kendilerini kontrol edemez veya sakinleşemezler. Durum bu seviyeye ulaştığında kişilerin sağlıklı bir yaşam sürmesi için tedaviye ihtiyacı vardır.

Anksiyete Belirtileri Nedir?

Anksiyete çeşitli nedenlerle ortaya çıkabilir. Ancak genellikle birkaç stres etkeninin birleşiminden kaynaklanır. Anksiyete atakları bir kez olabilir veya ataklar kronikleşebilir. Tüm anksiyete atakları anksiyete bozukluklarına dönüşme riskini taşımaz. Çevresel stresörler, genetik yatkınlık, diğer hastalıklardan kaynaklanan komplikasyonlar ve beyin kimyasındaki düzensizlikler, kaygının ana tetikleyicilerinden biridir. Okulun yanı sıra iş, aile ve sosyal çevrede ortaya çıkan sorunlar ve travmatik olaylar da anksiyetenin ortaya çıkmasına neden olur.

Belirli bir stres etkeninden geçici olarak korkmak normal kabul edilir. Ancak önemli sınavlardan ve mülakatlardan korkma ya da büyük değişikliklerin stresi, anksiyete bozukluğu olarak sınıflandırılır. Anksiyeteden duygudurum bozukluklarına geçiş, durum tekrarlandığında, uzun vadeli etkilere sahip olduğunda ve insanların bu duyguları kontrol etmesini zorlaştırdığında ortaya çıkar. Anksiyete online tedavi yöntemi sayesinde ise aşağıdaki belirtileri azaltmak veya tamamen ortadan kaldırmak mümkündür:

• Ağız kuruluğu
  • Panik
  • Dikkat eksikliği
  • Terleme
  • Üşüme
  • Özgüvensiz hissetme
  • Uykusuzluk
  • Kalp çarpıntısı

Online Anksiyete Tedavisi Nasıl Yapılır?

Anksiyete bozuklukları kişide çeşitli biyolojik ve fizyolojik belirtilere neden olabilmektedir. Bunun yanı sıra kişinin günlük yaşamını olumsuz etkileyebilmektedir. Ancak uygun tedaviler ile bu sorun ile başa çıkmak mümkündür. Anksiyete tedavisi, 12 yaş üzeri antidepresan türevleri ile düzenli tedaviye ek olarak, stresle başa çıkmak için yetersiz savunma mekanizmalarını ve korku yaratan düşünce kalıplarını değiştirmeyi amaçlar. Bu açıdan sıklıkla psikoterapi ve bilişsel davranışçı terapi yöntemleri kullanılır. Psikoterapi uzun süreli bir tedavidir. Online anksiyete terapisi için hangi yöntemin kullanılacağı, kişinin korkusunun büyüklüğü, diğer bozukluklarla birleşip birleşmediği, hangi davranış kalıplarının aktif olduğu gibi sorulara bağlıdır. Bunu yapmak için, insanların stresle başa çıkmanın yollarını geliştirmeleri ve davranış kalıplarını anlamaları gerekir. Bilişsel Davranışçı Terapi yöntemi, etkinliği nedeniyle çeşitli hastalıkları tedavi etmek için çeşitli tekniklerin ön saflarında yer alan bir terapi şeklidir. Bir tür amaca yönelik terapi olan bilişsel-davranışçı terapide online psikologlar, insanları tatminsiz ana durumun altında yatan inanç ve düşünce kalıplarından haberdar etmeyi amaçlar. Bu, kişinin yeni davranışsal beceriler kazanmasına ve korkuya neden olabilecek durumlara hazırlanmasına olanak tanır.