Panik Atak Testi Nasıl Yapılır?

Panik atak testi, Bandelow tarafından 1995 yılında panik bozukluğunuzun durumu hakkında bilgi vermek amacıyla geliştirilmiş bilimsel bir ölçektir. Panik atak, yoğun anksiyete ve fiziksel semptomların eşlik ettiği ve birkaç dakikadan birkaç saate kadar sürebilen zihinsel bir durumdur. Panik atak, kişinin günlük yaşamını ve insan ilişkilerini olumsuz etkileyebilecek bir sorundur. Bu sorunla karşılaştığınızı düşünüyorsanız, test bittikten sonra panik hakkında bilgi edinmeniz önemlidir.

Panik Atak Nedir?

Panik atak, insanların kendilerini tehlikede hissettiklerinde ve gerçek bir tehdidin olmadığı durumlarda aşırı korku ve coşkuyla tepki verdiklerinde ortaya çıkan bir psikolojik sorundur. Aşırı kaygı ve korku, çarpıntı, nefes darlığı, mide bulantısı, baş dönmesi, göğüs basıncı ve ölüm korkusu gibi belirtilerle kendini gösterir. Genel olarak genetik özellikler, stresli yaşam ve koşullar, sigara, alkol, madde ve kafein kullanımı gibi nedenlerle ortaya çıkar. Belirtilerin tekrarlanması durumunda ise panik bozukluğu adı verilen psikolojik bir rahatsızlığa dönüşebilir. Bilişsel davranışçı terapi ve tıbbi destek ile tedavi edilebilen panik atakta ortaya çıkan ataklar, yaşam tarzı değişiklikleri ile önemli ölçüde azaltılabilir.

Panik Atak Teşhisi

Panik atak birçok hastalığı taklit edebilir. Bu nedenle öncelikle hastanın ve aile üyelerinin ayrıntılı tıbbi öyküsünün alınması önemlidir. Hastaya ‌EKG, ‌ tam kan sayımı, tiroid testleri ve solunum fonksiyon testleri yapılabilir. Panik atak belirtileri olan hastaların psikososyal değerlendirilmesi önemli bir konudur. Kişinin korkuları, endişeleri, stresli durumları, ilişki sorunları ve benzerleri hakkında açık ve net bir şekilde konuşması önemlidir. EKG, kalp krizine benzer semptomları olan büyük kalp problemlerini ekarte etmek için kullanılabilir. Doktorumuz panik bozukluğunuz olabileceğinden şüphelenirse, uygun teşhis ve tedaviyi alacak bir ruh sağlığı uzmanına görünmenizi önerebilir. Panik bozukluğunu teşhis etmek için standart bir laboratuvar, radyolojik görüntüleme veya benzeri bir test yoktur. Bu açıdan panik atak testi ile durumun teşhisi sağlanabilir. Bunun için ise bipsikolog.com adresinden panik atak testi online olarak yapılabilir. Ardından çıkan sonuca göre bir psikologdan yardım alabilirsiniz.

Panik Atak Testi Neye Yarar?

Panik atak ile karşı karşıya kaldığınızı düşünüyorsanız, panik atak testi yaptırabilir ve kaç tane panik atak semptomunuz olduğunu hesaplayabilirsiniz. Bu aşamada panik atak testi nasıl yapılır sorusu ortaya çıkar. Bu testler online olarak yapılabildiği gibi psikologlar tarafından da yapılabilir. Tanı koymak için doktorunuz veya psikoloğunuz size panik atak hakkında sorular soracaktır. Bunlar, ataklarınızın sıklığı, ne kadar sürdüğü, belirtileriniz, ailenizden biri panik atak geçirmişse gibi sorulardır. Bu sorulara vereceğiniz cevaplar panik atağa sahip olup olmadığınızı ve varsa hayatınızı nasıl etkilediğine karar vermek için kullanılacaktır. Ayrıca panik atak testi yapıldıktan sonra, doktorun panik atak olduğundan emin olmak için tanı sürecinde diğer sağlık sorunlarını ekarte etmesi gerekir.