Parol Hapı Nedir? Ne İçin Kullanılır?

Sıklıkla kullanılan ilaçlardan birisi olan Parol hapı nedir merak edilmektedir. Hafif ve orta şiddette duyulmakta olan ağrılar için tercih edilmesi uygun olan bir ilaç olan Parol, ağrı kesicidir. Migren için de kullanılabilen bu hap aynı zamanda diş ağrıları ve regl sancıları için alınabilir. Aynı zamanda bir diğer özelliği ise ateş düşürücü olarak tercih edilebilmesidir. Bu sayede grip ve soğuk algınlığı rahatsızlıklarında ateş düşürmede kullanılarak iyileşme üzerinde pozitif etkileri bulunur. Düzenli kullanılması tavsiye edilmemekle birlikte doktorun söylediği şekilde alınması gerekir. Şikayetler son bulduğu takdirde alınmaması önerilmektedir. İdeal doz ise günlük olarak bir veya iki tablet olarak belirlenmiştir. Bu durumda günde 1 veya 2 adetten daha fazla alınması çoğu bünye için uygun olmamaktadır. Kullanımı kişinin yaşı ve kilosuna göre farklılık gösterebilir. Bu nedenle doktor denetimde kullanılması tavsiye edilir.

Parol Hangi Rahatsızlıklar İçin Kullanılır?

Özellikle hafif şiddete ya da orta seviyedeki ağrılar için Parol tercih edilmektedir. Kullanılabileceği şikayetler ise şunlardır;

• Migren
  • Baş Ağrısı
  • Diş Ağrısı
  • Kas ve eklem ağrıları
  • Hafif şiddetteki romatizma ağrıları
  • Nevralji
  • Gribal enfeksiyonlar neticesinde meydana gelen yüksek ateşi düşürme
  • Adet ağrıları

Parol ne için kullanılır bakıldığında bu rahatsızlıkların tedavisinde doktorlar tarafından verildiği görülmektedir. Kişi kendi başına aldığı takdirde şikayeti sonlandığı zaman kullanmayı bırakmalıdır. Geçmeyen şikayetler için ise kullanıma devam etmeden doktora danışılması önerilir. Parol her ne kadar yan etkisi diğer ilaçlara göre hafif olsa da doktor tavsiyesi olmadan kullanılması önerilmemektedir. İlacın kullanımı sırasında çiğnenmemesi ve bol su ile yutulması önerilir. Aç veya tok alınabilmekle birlikte mide hassasiyeti bulunanların tok alması önerilebilir. Tok karnına içmek etkisini azaltıcı bir fonksiyon gösterebilir. 4 veya 6 saat olmak üzere ara ile günde 1 veya 2 tablet alınması uygun olmaktadır. Günde 8 tabletten fazla olmamak kaydıyla kullanılabilir. Fakat uygun doz için günde iki tabletin aşılmaması önerilmektedir. Ayrıca unutulan doz için çift doz alınmaması gerekir.

Parol Yan Etkileri Nelerdir?

Parol kullanımı neticesinde hastalarda hafif veya ağır olarak yan etkiler görülebilir. Parol yan etkileri nelerdir bakıldığında hafif olanları şu şekilde sayabiliriz;

• Bulantı
  • Kusma
  • Hazımsızlık
  • Baş dönmesi
  • Uyku hali
  • İshal
  • Ciltte kızarıklık

Ciddi yan etkiler ise şu şekilde belirtilmiştir;

• Halsizlik, yorgunluk ve solukluk (anemi)
  • Trombosit düşüklüğü; bilinçte bulanıklık ve baş ağrısı
  • Yüz veya dudaklarda şişkinlik, yutka ve nefes almada zorluk, sulu kabarcıklar çıkarma, ciltte döküntü gibi çeşitli reaksiyonlar
  • Bulantı, yorgunluk, sarılık ve yüzde lekeler
  • Sık enfeksiyonel hastalıkların meydana gelmesi

Parol’un yan etkileri gözlemlendiği takdirde oldukça hafif olması sebebiyle hemen herkesin kullanımına uygun olarak nitelendirilmektedir. Fakat hamile ve emzirme dönemindeki kişiler tarafından mecbur kalmadıkça kullanılmaması gerekir.