Paxil Paxera Nedir? Paxera Ne İçin Kullanılır?

Paxil Paxera nedir ya da Paxera ne için kullanılır gibi pek çok soru sorulabilmektedir. Paxera, reçeteli antidepresanlar arasında yer alan bir ilaçtır. Seçici serotonin geri alım inhibitörleri olarak nitelendirilen ilaç grubuna aittir. Birden fazla hastalığın tedavisinde de kullanılabilmektedir. Etkin maddesi paroksetin olan bu ilaç serotonin hormonunu arttırarak etkisini gösterir. Serotonin hormonu ise beyinde var olan ve zihinsel dengeyi koruyan bir hormondur. Bu etkisi ile de pek çok zihinsel hastalık için kullanılabilir. Peki, Paxera ne için kullanılır? Paxil Paxera, depresyon başta olmak üzere anksiyete bozuklukları, travma nedeni ile ortaya çıkan stres bozukluğu ve de manik bozuklukların tedavisinde kullanılabilmektedir. Bunun dışında obsesif kompulsif bozukluk tedavilerinde de etkilidir. Panik atak için de kullanılabilen bir ilaçtır. Aşırı endişe durumları, ataklarını ortadan kaldırmak ve günlük hayatı etkileyen tekrarlamaları gidermek gibi bazı hastalıkların ortaya çıkardığı sonuçlar üzerinde etki gösterir.

Paxera Nasıl Kullanılır?

Paxera nasıl kullanılır sorusunun yanıtı da aranmaktadır. Paxera kullanımının doktor kontrolünde sürdürülmesi gerekmektedir. Başlangıç ve devam dozlarının belirli bir düzen içerisinde alınması gerekir. Çift doz alınmaması gereken ilaçlardan biridir. Unutulan durumlarda diğer doz saatinin beklenmesi gerekir. Bunun dışında laktoz içeren ilaçlardan biridir. İçeriğine göre bilgilendirilme yapılması gerekir. Laktoz intoleransı bulunanların doktor danışmasında ilacı almaları zorunludur. Bu konuların yanı sıra bol suyla birlikte tüketilmesi önerilir. Buna ek olarak mide rahatsızlıklarına sebebiyet vermemesi için de yemek sırasında alınması tavsiye edilmektedir. Çiğnemeden bol su ile yutulmalıdır. İlacın kullanıldığı dönemde alkol tüketilmemelidir. Yorgunluk gibi yan etkilerin görüldüğü durumlarda araç kullanımı gibi eylemler tavsiye edilmemektedir. Yan etkileri nedeni ile de 18 yaşın altındaki kişilere verilmeyen ilaçlar arasında yer alır. Paxil Paxera kullanım süresi de merak edilebilmektedir. Hastalıkların çeşidine ve de hastaların durumlarına göre ilacın kullanım süresi farklılık gösterebilir.

Paxera Yan Etkileri Nelerdir?

Paxil Paxera hakkında yanıtı merak edilen sorulardan bir tanesi de Paxera yan etkileri nelerdir? Paxera yan etkileri, çok yaygın, yaygın, seyrek görülen ve de yaygın olmayan yan etkiler olarak sınıflandırılabilmektedir. Oldukça yaygın olarak görülen etkileri, cinsel istekte görülen değişiklik, kişinin kendini kötü hissetmesi ve de mide bulantısıdır. Yaygın etkileri ise terleme, kusma, kilo artışı, baş dönmesi, baş ağrısı, kabız, kaygı halsizlik ve uyuşukluk hali olarak sıralanabilmektedir. Beklenmeyen kanamalar, halüsinasyon, hızlı kalp atışı, tansiyon düşmesi, idrara çıkamama ve de göz bebeklerinde büyüme de yaygın olmayan yan etkileridir. Bunun dışında ödem, dışkıda kan görülmesi, manik atak, huzursuz bacak sendromu, kurdeşen, sarılık ve de kanda görülen pıhtılaşma zorluğu gibi birden fazla yan etkisi de seyrek, çok seyrek olarak görülen etkileridir. Bu ve benzeri durumlarda mutlaka bir uzmana danışılmalıdır.