Ritalin Neden Kullanılır?

Ritalin nedir sorusu dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocukları tedavi etmek için kullanılan kırmızı reçeteli bir ilaç şeklinde cevaplanabilir. İlacın etken maddesi metilfenidattır. Bu madde, merkezi sinir sistemini uyarma işlevine sahiptir. Esas olarak narkolepsiyi (aşırı uyuşukluk) tedavi etmek için kullanılır. Ritalin doktor kontrolünde alınması gereken bir ilaçtır. Doz, belirli bir zamanda kan testi yapılarak ayarlanır. İştahsızlık, çocuğun büyümesi üzerinde olumsuz etkiler, bulantı, kusma, baş dönmesi ve ağrı gibi yan etkilere neden olabilir. Ek olarak, aşırı dozda alırsanız veya doktorunuzun bilgisi dışında ilacı almayı durdurursanız, depresyon, nöbetler ve ruh hali değişimleri gibi yan etkiler ortaya çıkabilir. Bu nedenle doktorunuzun önerdiği talimatlara göre kullanmanız önemlidir.

Ritalin Nasıl Kullanılır?

Ritalin sinir sistemini uyaran bir ilaçtır. Bu nedenle, kullanırken kullanım kılavuzuna uyulması gerekir. Ritalin kullanımı ise aşağıdaki şekildedir:

-Ritalin su veya yemekle ağızdan alınmalıdır. Ritalin'in gün boyunca kaç kez alınması gerektiği doktorun takdirindedir. Doktorunuz, semptomlarınızın şiddetine göre her gün kaç kez alacağınıza karar verecektir.

-Ritalin aç veya tok karnına alınabilir.

-Reçete edilen günlük dozu kaçırırsanız, bunu telafi etmek için gün içinde ek doz almayınız. Ayrıca unuttuğunuz dozu da almamanız gerekir. Bu noktada bir sonraki dozu alınız.

-Doktorunuz haftada birkaç gün ilacınızı kesmek isterse, doktorunuzun önerdiği şekilde ilacınızı bırakmalısınız.

-Doktorunuz tarafından belirlenen günlük dozun altında veya üzerinde ilaç kullanmayınız.

Ritalin Yan Etkileri Var Mı?

Ritalin, hiperaktivite bozukluğu, dikkat eksikliği, konsantrasyon sorunları, narkolepsi ve kronik yorgunluk gibi durumlar için reçete edilir. Yetişkinlere ve ergenlere de verilir, ancak öncelikle dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar için önerilir. Bazı aileler bu ilacın kullanımı konusunda endişe duyabilir. Ancak dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu durumunda doktor tavsiyeleri ile iyileşme garanti edilir. Çünkü doktorlar zaten birkaç ayda bir ilacın nasıl çalıştığını kontrol eder. Diğer birçok ilaç gibi, Ritalin yan etkileri de mevcuttur. Ancak, tüm insanların bu yan etkileri yaşamadığını bilmelisiniz. Birçok ilaca göre daha az yan etkisi olan daha güvenli bir ilaçtır.

Ritalin Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekilenler

Ritalin gerektiğinde doktor tavsiyesi ile kullanıldığında prefrontal korteksin işlevini artırır. Prefrontal korteks dikkat, konsantrasyon, karar verme ve hafıza gibi alanları yönetir. Ritalin bu bölgeyi hedef alan ve o bölgedeki sorunların çözülmesine yardımcı olan bir ilaçtır. Bununla birlikte, yalnızca uyarılma, konsantrasyon, hiperaktivite bozukluğu ve kontrol bozukluğu gibi durumlarda kullanıldığında, bu kırmızı reçeteli ilaç prefrontal korteks işlevini iyileştirir. Gerekli doz ayarlanamıyorsa ciddi yan etkiler de vardır. Öğrenciler bu veya diğer uyarıcıları yoğun sınav haftalarında alabilirler. Ancak ritalin kullanımına neden olan bir rahatsızlık olmadıkça ilacın tedavi edeceği bir durum yoktur. Bu yüzden doktor gözetimi dışında alınması önerilmez.