Xanax Yan Etkileri

Xanax nedir sorusu sakinleştirici olarak kullanılan bir psikiyatrik ilaç şeklinde cevaplanabilir.  Beyindeki kimyasallara etki ederek şiddetli anksiyete ve panik ataklarını hafifletir. Bağımlılığının yüksek olması nedeniyle sadece kısa bir süre için kullanılmaktadır. Doktor bilgisi olmadan ani ihmal, şiddetli anksiyete, kafa karışıklığı ve uykusuzluk gibi yoksunluk belirtilerine neden olabilir. Bu nedenle tedavi tamamlandıktan sonra doktor kontrolünde kademeli olarak kesilmesi önemlidir. Xanax'ı asla alkolle birlikte almamanız gerekir. Ayrıca bu ilaçları aynı anda almak ölümcül olabilir. En sık görülen yan etkiler depresyon, uyuşukluk, unutma, denge ve konuşma sorunlarıdır. İlaç doktorunuzun önerdiği şekilde alınmalı ve kötü amaçlar için kullanılmamalıdır. En yaygın yan etkiler ise aşağıdaki şekildedir:

-Depresyon ve huzursuzluk şikayetleri

-Baş dönmesi ve halsizlik

-Konsantrasyon sorunları

-Dil bozuklukları

-Denge bozuklukları

-Baş dönmesi ve baş ağrıları

-Kabızlık şikayetleri

-Cinsel istekte artış veya azalma

Xanax Neden Kullanılır?

Xanax, yaygın anksiyete bozukluğunu, panik atakları ve depresyona bağlı anksiyete ataklarını tedavi etmek için kullanılır. İlacın etken maddesi olan alprazolam, hastalardaki kaygıyı hızla gidermek için beyindeki kimyasalları harekete geçirir. Yuttuktan hemen sonra kanla karışır. İlacın etki süresi, kullanım sırasındaki hastanın yaşına, kilosuna ve zihinsel durumuna bağlıdır. Eylemin süresi 5 dakika ile 1 saat arasında değişebilir. Etkisinin, yuttuktan 24 saat sonra sürdüğü bilinmektedir. Bu ilaç doktor tavsiyesi ve gözetimi altında kullanılmalıdır. Bu açıdan Xanax ilaç bağımlılık riski nedeniyle yalnızca kısa bir süre için kullanılır. Bu ilaç uykunuzu getirebilir, baş dönmesi yapabilir, konsantrasyonunuzu kaybedebilir ve kas fonksiyonunu etkileyebilir. İlacın nasıl çalıştığından emin olmadan araba kullanmaktan kaçınmalıdır. İlaç özellikle koordinasyon kaybına ve uyuşukluğa eğilimli olduğundan, yaşlılar günlük yaşamlarına düşme riskinin farkında olmalıdır.

Xanax Kullanımı

Xanax tabletlerden oluşan bir ilaçtır. Xanax kullanımı için tabletin tamamının bir bardak su ile yutulması tavsiye edilir. İlaç hem aç karnına hem de tok karnına alınabilir. Ancak mide bulantısına neden olabilir ve tok karnına kullanılması tavsiye edilir. Bir hasta bir dozu almayı unutursa, bir sonraki dozun alınması gerekilir. Ancak unutulan dozunu telafi etmek için iki doz almayınız. İlacın daha az etkili olduğunu düşünen hastalar, tıbbi gözetim olmadan dozu aşmamalıdır. Bazı durumlarda hasta ilacın çok güçlü olduğunu hisseder ve doktora söylemeden dozu düşürmeye çalışır. Bu durum da yanlıştır. Bu ilaç özel olarak reçete edilen bir ilaçtır ve hasta dışında hiç kimse tarafından kullanılmamalıdır. İlacının kullanımına küçük dozlarda başlanır ve hastada etkisi görüldükten sonra doz kademeli olarak artırılır. Öncelikle günde 3 defa 1 kapsül 0.25 mg veya 0.5 mg alınması önerilir. Bölünmüş doz günde toplam 3 mg'a kadar olabilir. Hasta takip edilerek yan etkilere göre doz değiştirilebilir.