Atarax Hapı Nedir? Atarax Hapı Ne İşe Yarar?

Atarax hapı nedir ya da atarax hapı ne işe yarar merak edilen sorular arasındadır. Atarax hapı, reçeteli ilaçlar arasında yer alır. Antihistamin ilaç grubunda bulunan bu ilacın etkin maddesi hidroksizin dihidroklorürdür. Şurup ve tablet formu olmak üzere iki farklı formda bulunabilen Atarax ilacı tek başına kullanılabildiği gibi diğer ilaçlarla da kullanılabilir. Peki, atarax hapı ne işe yarar? Atarax hapı, farklı sebepler ile ortaya çıkabilen kaygı semptomlarının giderilmesi ve de kaşıntının azaltılması için kullanılabilir. Etkilerinden biri merkezi sinir sisteminde yer alan aktivitelerin azaltılmasıdır. Bu şekilde de rahatlatma sağlar. Kişilerin gerginliklerinin giderilmesinde etkili olur. Bunun yanı sıra burun kaşıntısı, akıntısı ve de hapşırma belirtilerinde de etkilidir, rahatlama sağlar. Doktor kontrolünde kullanılması gereken Atarax hapı çocuklar ve yetişkinler tarafından kullanılabilir. Gereken durumlarda ameliyat öncesi ön tedavi için de kullanılır.

Atarax Hapı Nasıl Kullanılır?

Atarax hapı nasıl kullanılır sorusunun yanıtı da oldukça önemlidir. Mutlaka doktor önerilerine uygun şekilde düzenli olarak kullanılmalıdır. Doz aşımına maruz kalınmamalıdır. İlacın etkileri mutlaka takip edilmeli ve doktor bilgilendirilmelidir. Atarax ilacının sahip olduğu formlara göre kullanım şekilleri değişebilir. Tablet kullanımında ilaç çiğnenmeden yutulmalıdır. Bu tüketim de bir bardak su ile yapılmalıdır. Atarax şurup kullanımında ise mutlaka ilacın ölçeği kullanılmalıdır. Şeker türleri içeren bir ilaç olması neden ile de bu türlere karşı hassasiyeti olanlar tarafından dikkat şekilde tüketilmelidir. Bu durum için de mutlaka doktorlara bilgi verilmelidir.

Atarax hapı kullanım dozları çocuklara ya da yetişkinlere göre değişebilir. Bunun dışında kullanım amacına göre de farklı dozlara ihtiyaç duyulabilir. Örneğin Atarax kaşıntı için kullanıldığı zaman farklı dozlarda anksiyete belirtileri için kullanıldığı zaman farklı dozlarda alınmalıdır.

Atarax Hapı Yan Etkileri Nelerdir?

Atarax hapının yan etkileri birden fazla şekilde sıralanabilir. Belirli durumlarda kullanılmaması ve de mutlaka doktora başvurulması gereken bir ilaçtır. Karaciğer işlev bozukluğu, böbrek yetmezliği, demans, astım, KOAH, kalp ritim bozukluğu, mide ya da bağırsak hareketliliğinde azalma, mesane tıkanıklığı, göz için basınç artışı ve kas hastalıkları gibi bazı hastalıklara sahip olan kişiler ilacı kontrollü şekilde kullanmalıdır. Bu hastalıklar konusunda tedavi sürecinde başlamadan önce doktorlar mutlaka bilgilendirilmelidir. Hamilelik ya da emzirme döneminde kullanımı da önerilmez. Anne sütüne karışması muhtemeldir. Hamilelik döneminde de tansiyon düşüklüğü gibi yan etkilere sebep olabilir. Atarax hapının ya da şurubunun kullanıldığı dönemde alkol tüketimi de önerilmez.

Atarax hapının yan etkileri ise şu şekilde sıralanabilir; düşük tansiyon, terleme, uykusuzluk, baş ağrısı, ateş, ağızda görülen kuruluk, bulanık görme, taşikardi, kusma, bulantı, halsizlik, huzursuzluk ve rahatsızlık durumu, kafa karışıklığı, hasta hissetme, deride görülebilen döküntüler, kızarıklık ve de QT uzaması.